terug naar verslagen
De eerste wedstrijd in de nacompetitie thuis tegen SV Hulsberg.
Een voor ons een volledig onbekende tegenstander uit Limburg.
Om verder te kunnen moet er vandaag gewonnen worden, verlies is degraderen naar de vierde klasse.
In de verlenging bracht een late goal redding en kunnen we ons gelukkig gaan opmaken voor de finale wedstrijd.
Na vijf minuten het eerste schot op doel door Milo van Osch.
In de eerste 15 minuten hebben wij de overhand maar hierna neemt Hulsberg het initiatief over en krijgt ook een paar kleine kansen. Het spel gaat over en weer en je kunt merken dat de spanning er goed op zit bij beide teams.
We gaan de rust in met een 0-0 stand.
In de tweede helft hebben wij het betere van het spel, Wessel Theuwis ziet zijn inzet tegen de binnenkant van de paal belanden en ook krijgt Mik Janssen een kopkans na een mooie aanval en voorzet van Gerd Jan Hooijmans. De bezoekers spelen op de counter en krijgen ook nog een opgelegde kans voor open goal en even later moet Jordy Grandia redding brengen.
Inmiddels zijn Daan van Hezik, Mik Janssen en later Leon van Heel binnen de lijnen en deze brengen nieuwe dynamiek. Een voorzet van Bas Glorius kon net niet worden binnengelopen, het zit ons in deze fase dan ook niet echt mee.
Toen iedereen zich al opmaakte voor de penalty reeks dacht Mik Janssen hier anders over, met een fraai schot bracht hij de verlossende treffer en kon het nu nog kleine feestje beginnen.
Bijzonderheden
- Goed te zien dat er een aantal oud trainers aanwezig waren
- De scheidsrechter met zijn grensrechters waren bekwaam voor hun taak
- Man of the match Quincy de Kleijn, overal aanwezig op het veld en de man met de meeste meters
- Ook de inbreng van de JO 19 spelers wil ik nog even aanstippen en met name Mik Janssen met zijn goal
- Het was weer lekker druk langs de lijn en op de tribune
- Nog een potje jongens en dan is handhaving een feit, heb er alle vertrouwen in
- We kregen in de tent zelfs een life optreden van Willy de Platte
Volgende week is de tegenstander DFO’20 uit Kelpen- Oler, locatie nog onbekend maar de westrijd is op neutraal terrein.
We hopen op veel supporters bij deze zo belangrijke laatste wedstrijd in dit seizoen voor ons.
Sportgroet,
Mari Nendels
DSC 1 - SV Hulsberg 1 - 1-0
Eerste horde genomen, 1 - 0 winst tegen Hulsberg
De eerste wedstrijd in de nacompetitie thuis tegen SV Hulsberg.
Een voor ons een volledig onbekende tegenstander uit Limburg.
Om verder te kunnen moet er vandaag gewonnen worden, verlies is degraderen naar de vierde klasse.
In de verlenging bracht een late goal redding en kunnen we ons gelukkig gaan opmaken voor de finale wedstrijd.
Na vijf minuten het eerste schot op doel door Milo van Osch.
In de eerste 15 minuten hebben wij de overhand maar hierna neemt Hulsberg het initiatief over en krijgt ook een paar kleine kansen. Het spel gaat over en weer en je kunt merken dat de spanning er goed op zit bij beide teams.
We gaan de rust in met een 0-0 stand.
In de tweede helft hebben wij het betere van het spel, Wessel Theuwis ziet zijn inzet tegen de binnenkant van de paal belanden en ook krijgt Mik Janssen een kopkans na een mooie aanval en voorzet van Gerd Jan Hooijmans. De bezoekers spelen op de counter en krijgen ook nog een opgelegde kans voor open goal en even later moet Jordy Grandia redding brengen.
Inmiddels zijn Daan van Hezik, Mik Janssen en later Leon van Heel binnen de lijnen en deze brengen nieuwe dynamiek. Een voorzet van Bas Glorius kon net niet worden binnengelopen, het zit ons in deze fase dan ook niet echt mee.
Toen iedereen zich al opmaakte voor de penalty reeks dacht Mik Janssen hier anders over, met een fraai schot bracht hij de verlossende treffer en kon het nu nog kleine feestje beginnen.
Bijzonderheden
- Goed te zien dat er een aantal oud trainers aanwezig waren
- De scheidsrechter met zijn grensrechters waren bekwaam voor hun taak
- Man of the match Quincy de Kleijn, overal aanwezig op het veld en de man met de meeste meters
- Ook de inbreng van de JO 19 spelers wil ik nog even aanstippen en met name Mik Janssen met zijn goal
- Het was weer lekker druk langs de lijn en op de tribune
- Nog een potje jongens en dan is handhaving een feit, heb er alle vertrouwen in
- We kregen in de tent zelfs een life optreden van Willy de Platte
Volgende week is de tegenstander DFO’20 uit Kelpen- Oler, locatie nog onbekend maar de westrijd is op neutraal terrein.
We hopen op veel supporters bij deze zo belangrijke laatste wedstrijd in dit seizoen voor ons.
Sportgroet,
Mari Nendels





