terug naar verslagen
De laatste thuiswedstrijd van deze competitie tegen Heeswijk.
Het is alleen nog van belang voor de eindstand derde of vierde plaats van onderen.
Voor de neutrale toeschouwer was een leuke pot, zonder echt hoogstaand voetbal, waarbij de veerkracht uiteindelijk nog een puntje opleverde.
Al snel kwamen we met 0-1 achter door een handsbal kreeg Heeswijk een penalty die werd verzilverd door de bezoekers.
De kansen kwamen er wel voor ons, een schot van Brent van Herwijnen net over.
Na een voorzet van Bas Glorius kon de inzet van Tim Coset nog net worden gekeerd door de keeper. Vlak voor de rust was gelukkig wel raak, een vrije trap van Bas Glorius werd verkeerd beoordeeld door de keeper en zo kwam de 1-1 ruststand op het scorebord.
Na rust kwamen we al snel weer op achterstand door een afstandsschot. Toch bleven we geloven in een goed resultaat, een kopbal van Gino Schrier ging net over.
Ook een fraai schot van Milo van Osch haalde het net niet.
Zelfs op lijn moest de keeper redding brengen, in deze fase zit het dan ook niet echt mee. Hierna volgen er vele wissels aan beide kanten met vooral aan onze kant de jeugdige inbreng die nieuwe energie bracht.
Helaas viel wederom door een afstandsschot de 1-3 en dacht iedereen aan een nederlaag.
De weerbaarheid valt dan op en nadat Sam van Hezik eerst nog de keeper op zijn weg vond was het Mik Janssen en daarna Gerd Jan Hoojmans die uiteindelijk voor het verdiende punt konden zorgen in de laatste 10 minuten van de wedstrijd.
Bijzonderheden
- De scheidsrechter floot een prima wedstrijd
- Ook de vervanging van de geblesseerde vlagger Mari van Kammen, in de persoon van Frank Kaufmann kweet zich uitstekend van zijn taak
- Man of the match Mik Janssen door zijn goal en energie die hij bracht
- We kunnen ons gaan opmaken voor de eerste nacompetitie wedstrijd op 31 mei thuis tegen Hulsberg
- De wedstrijd van as zondag uit tegen BMC uit Berlicum doet er niet mee toe maar voor het goede gevoel is een overwinning natuurlijk altijd welkom
Zondag dus uit tegen het reeds gedegradeerde BMC, aanvang 14.30 uur.
En een weerzien met de oude trainer Eric Meulendijk.
Sportgroet,
Mari
DSC 1 - Heeswijk 1 - 3-3
Weerbaar DSC tegen Heeswijk, 3-3
De laatste thuiswedstrijd van deze competitie tegen Heeswijk.
Het is alleen nog van belang voor de eindstand derde of vierde plaats van onderen.
Voor de neutrale toeschouwer was een leuke pot, zonder echt hoogstaand voetbal, waarbij de veerkracht uiteindelijk nog een puntje opleverde.
Al snel kwamen we met 0-1 achter door een handsbal kreeg Heeswijk een penalty die werd verzilverd door de bezoekers.
De kansen kwamen er wel voor ons, een schot van Brent van Herwijnen net over.
Na een voorzet van Bas Glorius kon de inzet van Tim Coset nog net worden gekeerd door de keeper. Vlak voor de rust was gelukkig wel raak, een vrije trap van Bas Glorius werd verkeerd beoordeeld door de keeper en zo kwam de 1-1 ruststand op het scorebord.
Na rust kwamen we al snel weer op achterstand door een afstandsschot. Toch bleven we geloven in een goed resultaat, een kopbal van Gino Schrier ging net over.
Ook een fraai schot van Milo van Osch haalde het net niet.
Zelfs op lijn moest de keeper redding brengen, in deze fase zit het dan ook niet echt mee. Hierna volgen er vele wissels aan beide kanten met vooral aan onze kant de jeugdige inbreng die nieuwe energie bracht.
Helaas viel wederom door een afstandsschot de 1-3 en dacht iedereen aan een nederlaag.
De weerbaarheid valt dan op en nadat Sam van Hezik eerst nog de keeper op zijn weg vond was het Mik Janssen en daarna Gerd Jan Hoojmans die uiteindelijk voor het verdiende punt konden zorgen in de laatste 10 minuten van de wedstrijd.
Bijzonderheden
- De scheidsrechter floot een prima wedstrijd
- Ook de vervanging van de geblesseerde vlagger Mari van Kammen, in de persoon van Frank Kaufmann kweet zich uitstekend van zijn taak
- Man of the match Mik Janssen door zijn goal en energie die hij bracht
- We kunnen ons gaan opmaken voor de eerste nacompetitie wedstrijd op 31 mei thuis tegen Hulsberg
- De wedstrijd van as zondag uit tegen BMC uit Berlicum doet er niet mee toe maar voor het goede gevoel is een overwinning natuurlijk altijd welkom
Zondag dus uit tegen het reeds gedegradeerde BMC, aanvang 14.30 uur.
En een weerzien met de oude trainer Eric Meulendijk.
Sportgroet,
Mari





