terug naar verslagen
De thuiswedstrijd tegen Prinses Irene, ik ga niet meer schrijven hoe belangrijk de punten zijn.
Het belang moet iedereen inmiddels duidelijk zijn toch aangezien rechtstreekse degradatie ook nog mogelijk is.
Na de teleurstelling van vorige week hebben we zeker ook nog iets recht te zetten.
Aan het weer ligt het zeker niet vandaag en uiteindelijk konden we sinds lange tijd weer drie punten bijschrijven.
Na 11 minuten de eerste mooie aanval met net geen afronding door Tim Coset.
Hierna kregen de gasten een open kans voor een lege goal echter ook zonder succes.
Het spel gaat over en weer zonder echt vele uitgespeelde kansen.
We spelen compact en vanuit een goede organisatie en laten het spel over aan de bezoekers. De eerste helft was zeker geen hoogstaand schouwspel voor de vele toeschouwers en we gingen dan ook rusten met een 0-0 stand.
Na de rust geen wissels vooralsnog en de beste kansen waren aanvankelijk voor Prinses Irene.
In de 67 minuut werd de ban gebroken, een fraaie actie van Quincy de Kleijn langs de achterlijn en de afronding van Wessel Theuwis 1-0. Kort hierna moest Jordy Grandia nog redding brengen bij een vrije trap.
Bij een van de gevaarlijke uitvallen in minuut 84 via een aantal schijven was het Tim Essing die de 2-0 kon binnen lopen.
Op het einde werden we zelfs nog meer verwend toen Tim Essing met voorzet Joeri Cuppen kon bereiken die die bal met fraaie curve in de bovenhoek deed belanden.
Ik hoop dat het nodige vertrouwen in de ploeg weer terugkomt en we klaar zijn voor de laatste drie wedstrijden.
Bijzonderheden
- De scheidsrechter viel niet echt op, en floot dus een prima wedstrijd
- Man of the match voor mij vandaag Gerd Jan Hooijmans, solide verdediger
- Leuk dat onze Tsjechische vrienden, en oud eerste elftal spelers, vandaag ook aanwezig waren na vele jaren
- We pakken de laatste strohalm en met wedstrijd tegen Heeswijk thuis nog op het programma weet je het maar nooit
- De laatste overwinning was ook tegen Heeswijk uit en dateert van 25 januari
- Lekker druk weer op het sportpark en het biertje smaakt altijd beter bij een overwinning toch
Volgende week zijn we vrij, op 10 mei is de eerstvolgende uitwedstrijd tegen Nooit Gedacht uit Geffen. In deze laatste belangrijke fase is de steun van de supporters hard nodig dus we rekenen weer op jullie.
Sportgroet,
Mari Nendels
DSC 1 - Prinses Irene 1 - 3-0
DSC pakt laatste strohalm; 3-0 winst tegen Prinses Irene
De thuiswedstrijd tegen Prinses Irene, ik ga niet meer schrijven hoe belangrijk de punten zijn.
Het belang moet iedereen inmiddels duidelijk zijn toch aangezien rechtstreekse degradatie ook nog mogelijk is.
Na de teleurstelling van vorige week hebben we zeker ook nog iets recht te zetten.
Aan het weer ligt het zeker niet vandaag en uiteindelijk konden we sinds lange tijd weer drie punten bijschrijven.
Na 11 minuten de eerste mooie aanval met net geen afronding door Tim Coset.
Hierna kregen de gasten een open kans voor een lege goal echter ook zonder succes.
Het spel gaat over en weer zonder echt vele uitgespeelde kansen.
We spelen compact en vanuit een goede organisatie en laten het spel over aan de bezoekers. De eerste helft was zeker geen hoogstaand schouwspel voor de vele toeschouwers en we gingen dan ook rusten met een 0-0 stand.
Na de rust geen wissels vooralsnog en de beste kansen waren aanvankelijk voor Prinses Irene.
In de 67 minuut werd de ban gebroken, een fraaie actie van Quincy de Kleijn langs de achterlijn en de afronding van Wessel Theuwis 1-0. Kort hierna moest Jordy Grandia nog redding brengen bij een vrije trap.
Bij een van de gevaarlijke uitvallen in minuut 84 via een aantal schijven was het Tim Essing die de 2-0 kon binnen lopen.
Op het einde werden we zelfs nog meer verwend toen Tim Essing met voorzet Joeri Cuppen kon bereiken die die bal met fraaie curve in de bovenhoek deed belanden.
Ik hoop dat het nodige vertrouwen in de ploeg weer terugkomt en we klaar zijn voor de laatste drie wedstrijden.
Bijzonderheden
- De scheidsrechter viel niet echt op, en floot dus een prima wedstrijd
- Man of the match voor mij vandaag Gerd Jan Hooijmans, solide verdediger
- Leuk dat onze Tsjechische vrienden, en oud eerste elftal spelers, vandaag ook aanwezig waren na vele jaren
- We pakken de laatste strohalm en met wedstrijd tegen Heeswijk thuis nog op het programma weet je het maar nooit
- De laatste overwinning was ook tegen Heeswijk uit en dateert van 25 januari
- Lekker druk weer op het sportpark en het biertje smaakt altijd beter bij een overwinning toch
Volgende week zijn we vrij, op 10 mei is de eerstvolgende uitwedstrijd tegen Nooit Gedacht uit Geffen. In deze laatste belangrijke fase is de steun van de supporters hard nodig dus we rekenen weer op jullie.
Sportgroet,
Mari Nendels





